15.3.16

Dijital Pazarlama ile Laf Salatası mı Satıyoruz?


          Dijital pazarlama çalışması ve marka çizgisine uygun AdWords kampanyaları hazırlatmak için fiyat teklifi isteyen bir müşteri ile ilginç bir diyalog yaşadım geçen gün.

          Markası ve verdiği hizmetle beraber şimdiye kadar kendi çabalarıyla yaptıkları bazı reklam girişimlerini yarı anlaşılır bir Türkçe ile özet geçip “Hizmetleriniz ve ücreti nedir?” dedi. Başta yadırgamasam da, yarı anlaşılır maili tekrar okuyunca bu “Hizmetin kaç para?” cümlesi daha bi battı gözüme. İçimden “Hayat kadını ile pazarlık mı yapıyorsun?” diye sormak geçti, güç bela engel oldum kendime. Zannediyorum benzer diyaloglarla karşılaşan ilk kişi ben değilim sektörde, son kişi de ben olmayacağım. Ama insan ilk kez karşılaşınca afallıyor onu söyleyeyim ;))

          Yine her zaman olduğu gibi yapılacak işe odaklanmak yerine önce kendilerine ne iş yaptığımızı, neden yaptığımızı anlatmak zorunda kaldım. Zannediyorum bu mesleğin ya hafif bir izlenimi var ya da gerçekten bilinçsiz insanlar hayli kalabalık. Sektörce, işimizi anlatmak zorunda kalmadığımız günleri görmek dileği ile deyip konuyu dağıtmadan devam edeyim.

          Ben mevzuyu izah edip “Bu hizmetin kapsamı ve fiyatlandırılması sizin ihtiyaçlarınıza, beklentinize, sektöre ve rakiplerinize bağlıdır. Biz de buna göre herkes için farklı iş planı oluştururuz.” anlamına gelen bir torba laf anlattım.
“Anlıyorum, çok teşekkür ederim. Peki bizim için ücret ne olacak?”

          Hayır, dedim. Sorun kesinlikle bende olamaz :) (Bu aşamada gerçekten tebessüm ettim ve sebebi  öfke-şaşkınlık arası bir şeydi)


          Zannediyorum insanların henüz işimizi anlamamış olmasının yanında, sektörü suistimal edenlerin de bunda payı var. Zira anlık kazanç sağlamak, vurgun yapmak için enteresan hizmet paketleri hazırlayan sözüm ona “reklamcı” ve “ajans”lara sık rastlıyorum.

          Bir doktor düşünün ki, her gelen hastaya aynı 3 paket ilaçtan birini verip gönderiyor. Sonuç? Sonuç başarısızlık, en kötü ihtimal ölüm. Bu durumun da farkı yok işte…

          Sonuç itibariyle bizim müşteriye anlattığımız “Sektörel pazar analizi, ihtiyacınıza uygun çözümler üretmek, hizmet satmak yerine fayda sağlamayı amaçlamak” gibi cümleler, süslü birer laf salatasından ibaretmiş gibi kalıyor.

Buradan bir çıkarım yaparsak, ister tanınmış olsun, tanınmamış freelance çalışan olsun, yazılımcısı, tasarımcısı, reklamcısı, pazarlamacısı farketmeksizin, yaptığımız işi izah etmek zorunda kalmayacağımız günleri görmek istiyorsak, müşteri bulma çabasından önce iş yapabilecek bilinçli bir pazar oluşturma çabasını da güdeceğiz gibi geliyor bana.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Disqus Shortname