11.3.16

“Dijital Pazarlama Uzmanı” Dediğimde Ne Anlıyorlar?

 
 Açıkçası internet ortamında daha sık yazı yazmak isterdim. Okunsun ya da okunmasın, şahsi bir blog ya da günlük gibi, ister kafama eseni, ister dijital pazarlama hakkında fikirlerimi o dakika yazabilmek bana iyi geliyor. Ancak yoğun iş temposu ve yorgunluk, benim gibi insanların kendilerine iyi gelecek şeyleri ertelemesine neden olabiliyor.
     Yoğun tempo deyince, son zamanlar karşılaştığım bir sohbet üzerine, yaptığım işle alakalı kısa bir yazı yazmak istedim.
     Yeni tanıştığım insanlar ne iş yaptığımı sorduklarında, aldıkları cevabın onları tatmin etmediğini fark ettim.
-Dijital pazarlama uzmanıyım.
+Network marketing mi?
     Yaptığımız şeyin "networkçü"lerle karıştırılması durumundan giderek rahatsız olmaya başladım. Network sistemlerin bir parçası olmayı tercih eden kişilere saygım sonsuz tabii, ancak tasvip etmediğim bir sisteme ait zannedilmek canımı sıkmıyor, umursamıyorum, hiç takmıyorum desem yalan olur. “Saadet zinciri” olarak lugatımıza giren bu network sistemini akılcı bulmuyorum (Canla başla satış yapmak için çabalayan ev hanımları için). Ayrıca son dönemler popüler olan “xxx Holding” gibi, dijital dünyaya el atarak işlerini profesyonelce yapan insanların pazarını bulandıran mesnetsiz network sistemlerinden büyük rahatsızlık duyduğumu belirtmeden geçemeyeceğim.
     Bir de diğer kesim var; dijital pazarlama hakkında yüzeysel bilgiye sahip olanlar. Dijital pazarlama hakkında bir iki yazıya denk gelmiş ve markaların dijital dünyadaki stratejilerini, davranışlarını, iletişim yöntemlerini çözdüklerini düşünmüş olacaklar ki “Sizin işiniz de çok kolay yahu, tüm gün Facebook senin, İnstagram benim dolaşıp duruyorsunuz” diyebiliyorlar.
     “Tabi canım! Zaten başka ne sorumluluğumuz var ki? 2 görsel paylaşıp arkamıza yaslanarak kahvemizin tadını çıkarıyoruz!”.
     Algının toplum tarafında böyle olmasını pek yadırgamıyorum aslında, ancak anlayışın markalar/iş verenler kısmındaki boyutu da bundan farklı değil anladığım kadarıyla. İnternete “Dijital Pazarlama Uzmanı” ihtiyaçlarından dolayı iş ilanı veren bir çok firmanın kriteri çıldırma sebebi olabiliyor. Şöyle ki;
     “Sosyal medyanın jargonunu bilen, en az 3 yıl deneyimli, tercihen İngilizce bilen, illüstratör, photoshop bilgisine sahip, html ve css kodlayabilen, arama motoru optimizasyonu hakkında bilgi sahibi ve ihtiyaçlara uygun seo stratejisi geliştirebilecek, uygulayabilecek, Google AdWords kampanyaları oluşturabilecek………………..” benim yazarken sabrım yetmedi, eminim bazılarınız da okurken “Daha neler!” demişsinizdir.
     Verdiğim örnek ne kadar mantıklı, ne kadar mantıktan uzak sanırım bu konuda herkesin kendince bir fikri vardır. Fakat bu işin bir ekip gerektirdiğini ve organize çalışma istediğini, bu ilanı veren firmanın bilmediğine bahse girerim. Genel olarak gözlemlediğim, en az üç kişinin yapacağı bir işi tek kişinin boynuna yükleyip dijital dünyada mucizevi satış patlamaları bekledikleridir.
     Tabii beklentiler karşılanmayınca da, kabahatli işe alınan dijital pazarlama uzmanı olacaktır.
     Biraz şaşkınlık, biraz sitem, biraz da eleştiri işte… Yazının başında dedim ya, vaktim bol olsa her kafama eseni o dakika yazıya dökeceğim ama fırsat bulamıyorum. Bu yazı da, bu sabah kafama esip yazmaya vakit bulabildiğim kısa bir parça olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Disqus Shortname