18.5.16

Dijital Pazarlama ve Rakip Analizi

Her geçen gün gelişen teknoloji, yaygınlaşan internet ve sosyal medya kullanımının doğal bir neticesi olarak ortaya çıkan dijital pazarlama sektörünün en avantajlı detayı, geleneksel pazarlama ve reklam yöntemlerinden daha net olabilmesi. Avantajı ise, ölçümlenebilir ve yorumlanabilir olması desek yanlış olmaz.

Şöyle ki, geleneksel reklamdan örnek verecek olursak, herhangi bir gazeteye ya da bir şehirde bilbord alanlarına reklam verdiğinizde, bu reklamı kaç kişinin gördüğünü, bunlardan kaçının sizle/markanızla/ürünle/hizmetinizle ilgilendiğini, beğendiğini ya da beğenmediğini anlama şansınız olmaz. Hatta bırakın anlamayı, tahmin yürütmek bile sağlıklı bir sonuç vermez.

Dijital pazarlama ve dijital reklam mecrasında ise yaptığınız her reklam çalışmasının ölçülebilir bir boyutu vardır. Hedef kitlenizin netleştirilmesi, ardından bu kitleyi hedef alan reklam planlaması derken, yine dijital mecralara has araçlarla reklam performansınızı ölçmeniz mümkün. Böylece, reklam kriterlerini optimize ederek daha sağlıklı bir reklam çalışması yapabilirsiniz..

Peki, reklam çalışması bundan ibaret mi? Ya da, reklam haricinde rutin olarak geliştirilen sosyal medya stratejileri sadece hedef kitleye ulaşmak amacından mı ibaret olmalı?

Dijital Dünyada Yalnız Değilsiniz!

Misal, markanızla alakalı bir Facebook sayfası açtığınızda, internet ortamında varlık gösteren tek markanın siz olduğu izlenimine mi kapıldınız? Sektörel rakiplerinizin internetteki varlığını dikkate almıyor musunuz? Kısa sürede adınızın dijital dünyadan silinmesine ve amaçladığınız dijital performansa ulaşamadan kaybolup gitmeye hazır olun.

İster reklam kampanyaları olsun, ister sosyal medya planlamaları, rakiplerinizi incelemeniz ve onların dijital dünyadaki varlıklarından kendinize notlar çıkarmanız büyük önem taşır. Nitekim, rakiplerin internet ortamında sahip olduğu artıları ve eksileri birer birer tespit edip, kendi pazarlama stratejinize ek olarak bu tespitleri avantaja çevirmek sizi kısa zamanda birkaç adım ileri taşıyacaktır. Burada bahsettiğim şey, diğer firmaların taklit edilmesi değil, olumlu sonuçlandığı aşikar olan girişimlerini geliştirmek ve daha iyi şekilde uygulamaktır. Aynı şekilde olumsuz, rakibin eksi hanesine işlemiş girişimleri de sizin aynı hataya düşmenize engel olacağı gibi, o girişimin başarısız olmasına neden olan detayları tespit edip "Onun yapamadığını başarmak" sonucuna da ulaşabilirsiniz.

Gün geçtikçe giderek artan marka/ürün sayfaları arasından kendinize has taraflarınızla sıyrılmak ve rakiplerinizden birkaç adım ilerde olmak için dijital dünyanın dinamiklerine tamamen adapte olmak zorundasınız. 

İnternetin sunduğu tüm imkanları - ki buna rakip analizleri de dahil- eksiksiz bir şekilde kullanarak markanızın dijital dünyadaki yerini sağlamlaştırabilirsiniz. Aksi halde, on binlerce marka sayfasından birinin sahibi olarak kaybettiğiniz zaman ve paranın hesabını tutmak zorunda kalırsınız.

Bu yazı da ilginizi çekebilir:

Dijital Pazarlama Uzmanı Dediğimde Ne Anlıyorlar?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Disqus Shortname