19.5.16

Yeni Bir Dijital Pazarlama Kanalı Olarak Snapchat

Önü alınamayan bir hızda büyüyen internet, sosyal medya ve mobil uygulama kullanımı ile, dijital pazarlama çalışmalarındaki stratejiler de sürekli şekil değiştiriyor, yenileniyor. Yaklaşık son üç yıldır zikredildiği gibi bu yıl da mobilin yılı olmaya devam edecek. Bu durum da, mobile yönelik çalışmaların kesinlikle es geçilmemesi gerektiği anlamına geliyor.

Dijital Pazarlama İçin Mobil Kanalı

Pazarlama stratejileri arasında ayrı bir başlıkta incelenen mobil oluşumlar arasında şüphesiz mobil uygulamalar ayrı yere sahip. Bir uygulama düşünün, günlük aktif kullanıcısı 100 milyon, ortalama günlük 400 milyon post ve 7 milyar görüntülenme oranına sahip olsun. O uygulama tabii ki Snapchat. Gerek hızla büyümesi, gerekse kullanıcı kitlesi bakımından markalar için bulunmaz bir şans Snapchat.

Tabii her mecrada olduğu gibi, markanız için Snapchat kullanırken de dikkat etmeniz bazı hususlar var. İşte en temel haliyle Snapchat Pazarlama Tüyoları.


Her şeyin başı içerik!

Öncelikle, Snapchat'in çalışma dinamiklerini kavramak gerekli. Hızlı ve etkili içerik üretmenize
olanak sağlamakla beraber, bir sayfa dolusu makaleyle anlatabileceğiniz bir konuyu kısa sürede anlatmanıza olanak sağlar. Karşı tarafta, telefonun ucunda duran kişinin evde, yürürken ya da otobüste bile içeriklerinizi görüntüleyebileceğini unutmayın. Bu da demek oluyor ki, Snapchat stratejinizi rastgele oluşturamazsınız. Tıpkı makalelerde olduğu gibi, burada da kaliteli ve özgün içerik sunmanız gerektiğini hatırlatmamıza gerek yoktur diye düşünüyorum.

Reklam yapma heveslisi olmayın!

Eğer çok ısrar ederseniz, hevesinizi kursağınızda bırakırlar. Neden mi? Çünkü, her şeyden önce Snapchat, diğer aşina olduğunuz sosyal mecralar gibi, içeriklerinizi herkese göstermez. Sadece sizi takip edenler içeriklerinizi görebilir.

Hangi mecra olursa olsun, artık internet kullanıcılarının rastgele bir reklamla, ürünle, fiyatla karşılaşmaya tahammülü yok. Reklam yapma kaygısına düşerseniz, insanların sıkılıp sizinle irtibatı kesmesi şaşırtıcı olmayacaktır. Unutmayın! İnternet kullanıcıları, sizinle kişisel ve duygusal bağ kurmak ister, ürünlerinizi görmek değil. En azından fazlaca kişiselmiş havası verilen mecralarda.

Zamanla kullanıcıların talep ettiği bağı yakaladığınızda, artık ufak çaplı çalışmalar yapabilirsiniz. Bu çalışmalar da yine doğrudan reklama dayalı değil, bağlantı halinde olduğunuz kullanıcılara kendilerini özel hissettirecek şekilde olmalı. Örneğin, sadece Snapchat arkadaşlarınız için bir indirim kodu ya da bir hediye kazanma fırsatı sunabilir, markanıza değer kazandırabilirsiniz.

Değer kazandırmak demişken...

Genel olarak tüm pazarlama stratejiniz zaten değer odaklı olmak zorunda. Verdiğiniz mesaj, oluşturduğunuz içerikler, sunduğunuz fırsatlar takipçilerinizin gözünde önem kazanmalı, onları cezbetmeli. 

Nasıl olursa olsun, yaptığınız tüm çalışmalarda kullanıcı odaklı olmayı, onlar için, onlara göre içerik ürettiğinizi aklınızdan çıkarmayın. Sevilebilir, tavsiye edilebilir, hatırlanabilir olmaya özen gösterin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Disqus Shortname